RobinHealthGames is gespecialiseerd in het gamificeren van voedingsinformatie.

  • Met onze serious games helpen wij patiënten betere gezondheidsresultaten te bereiken.
  • Met de app doen mensen op een leuke en interactieve manier kennis op. Mensen kunnen spelen en kennis vergaren waar en wanneer ze maar willen. De game geeft real-time feedback.
  • De games zijn een krachtige tool bij het verkrijgen en behouden van zelfregie en het versterken van de relatie tussen patiënt en zorgverlener.

Ons doel is om de zorgsector structureel te veranderen.

  • Wij zijn van mening dat voeding de eerste interventie moet zijn bij een chronische leefstijl gerelateerde ziekte.
  • Om dit te bereiken ondersteunen wij de patiënt en de zorgverlener met digitale hulpmiddelen, die de patiënt voorzien van expliciete en impliciete voedingsinformatie, met als doel medicijngebruik te reduceren en dialyse uit te stellen.
  • De patiënt kan het begrip over voeding in zijn eigen tijd en tempo vergroten. Wij dragen hiermee bij aan het betaalbaar houden van de zorg.

Resulterend in gelukkigere, gezondere patiënten.

Competitieve Voordelen

Langdurige Veranderingen in Voeding

  • Onze serious games vergroten dieetkennis en intrinsieke motivatie, wat cruciaal is voor een langdurige verandering van de voeding.
  • Onze spellen zijn geschikt voor laaggeletterden en mensen met lage gezondheids vaardigheden.
  • De gezondheidsinzichten die mensen verwerven door de games bevorderen de zelfregie.


Data-Gestuurde Gezondheidszorg

  • Door de terugkoppeling in de applicatie kan de zorgverlener zich tijdens de consulten richten op de specifieke kennishiaten.
  • Artsen en diëtisten verhogen de patiënttevredenheid door onze informatie te gebruiken voor het personaliseren van de behandeling.
  • De applicaties ondersteunen de zorgverlener en de patiënt bij alle stadia van gedragsverandering; contemplatie, voorbereiding, actie en terugvalpreventie.


Serious
Gaming

  • Patiënten kunnen altijd en overal in hun eigen tempo leren. Onze spelers vinden het spel zo leuk dat ze vergeten het voor hun gezondheid is.
  • Patiënten krijgen inzicht in hun bestaande kennisniveau en een schat aan nieuwe dieetinformatie.
  • Door ons spel te spelen verhogen patiënten hun nierziekte fosfaatdieet kennis ongedwongen en zonder gevoel van schaamte.

De innovaties van RobinHealthGames zijn erop gericht om behandeling met voeding en leefstijl effectiever, langduriger, en goedkoper te maken.

Awards

Winnaars patient innovation co-creation award 2019

Maria Ter Welle Prijs 2017

Louise Witteman —de juiste combinatie van kennis, kunde en passie voor het stimuleren van impactvolle verandering in de gezondheidszorg.

  • Voordat Louise RobinHealthGames oprichtte, werkte zij ruim 12 jaar als diëtist in haar eigen praktijk. Naast het begeleiden van patiënten, ontwikkelde Louise e-learnings, educatieve kaders en educatief materiaal. Zij merkte in de praktijk dat er heel veel onderdelen waren in het zorgproces, die als deze anders werden ingericht deze een kostenbesparing opleverde.
  • Daarnaast merkte zij in haar praktijk dat mensen anders reageerden op voedingsinformatie, afhankelijk van hoe dit werd aangeboden. Mensen die een dieet volgen voelen zich vaak beperkt. Deze observaties prikkelde haar om zich bezig te gaan houden met het ontwikkelen van tijdbesparende en effectieve e-health oplossingen om de patiënt en zorgverlener te ondersteunen.
  • Louise ontwikkelde voor de diëtetiek Serious Gaming in de zorg, e-health toepassingen en andere tools voor de digitale gezondheidszorg. Louise is gedreven om patiëntgerichte zorg effectiever te maken zodat iedereen een gezonde leefstijl kan blijven volhouden.  
  • Louise is ook coauteur van  Voedingspiramide (2010) en auteur van Voeding en Mondgezondheid (2014).

Kim Vrijen — Technische en organisatorische vaardigheden om vernieuwende zorg en innovaties binnen de zorg, zoals innovatie nierziekte, naar een bredere markt te brengen.

  • Met haar diploma informatica van de Universiteit van Berkeley begon Kim haar carrière als software ontwikkelaar. Ze maakte de overstap naar het management en de bedrijfsstrategie en de input van klanten vertaalde naar duurzame eindoplossingen met een duidelijke meerwaarde.
  • Kim werkte 10 jaar als consultant waarbij ze verantwoordelijk was voor de uitvoering van een breed scala aan projecten, waaronder het implementeren van customer managementsystemen, implementaties van klantendiensten en oplossingen voor de financiële markt.
  • Bij RobinHealthGames maakt Kim product roadmaps en versnelt ze de productontwikkeling. De innovatieve nierziekte producten van RobinHealthGames kunnen het leven van patiënten veranderen en hun gezondheid drastisch verbeteren. Het doel van Kim is om de ontwikkeling van digitale zorg te bespoedigen en zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk patiënten toegankelijk te maken.